A nyomástárolóban(rail) lévő nagynyomású üzemanyagot a szívócsőbe(MPI) vagy az égéstérbe (FSI,TSI,TFSI vagy CommonRail diesel) fecskendezi.
A kipufogógázban lévő koromszemcséket szűri ki.Két jellemzője van, hamutartalom és a koromtartalom. A hamu az elégett motorolajból,a korom az üzemanyag nem tökéletes égése miatt keletkezik. Részecskeszűrő égetéssel a felhalmozódott korom elég,a hamut csak kiszerelt állapotban mosással vagy DPF cserével lehet eltávolítani.
A tankból szállítja az üzemanyagot a befecskendezésnek.Újabb autóknál az üzemanyag szivattyú vezérlőegység vezérli.
A főtengely fordulatszámát és az 1.henger felső holtpontját érzékeli.
Benzinmotoroknál meggyújtja a hengerben összesűrített benzin-levegő keveréket.
Nagyfeszültséget állít elő a gyújtógyertya számára,ami szikra formájában jelenik meg.
A hűtőben lévő hűtőfolyadékot és a klímahűtőt is hűti,ha nem elég a menetszél hűtő hatása.
Dieselmotoroknál segíti a gázolaj-levegő keverék meggyulladását.
A kipufogógáz hőmérsékletét méri,a DPF égetésében van szerepe.
A kipufogógáz egy részét visszavezetik a motorba,ezzel csökkentve az égési hőmérsékletet és ezáltal a nitrogén-oxid(NOx.)kibocsátást.
Közvetlen befecskendezésű benzinmotroknál(FSI,TSI,TFSI)jellemző kokszlerakódás a hengerfej szívócsatornájában és a szívószelepeken. Egyenletlen motorműködést és égéskimaradást okoz.
Közvetlenül az égéstérbe fecskendezik be az üzemanyagot ellentétben az régebbi MPI befecskendezéssel,ami a szívócsatornába a szívószelepekre fecskendezett be lemosva a lerakódott kormot.
A kipufogógázban lévő oxigén mennyiségét hasonlítja össze a környezeti levegő oxigén tartalmával. Ha túl sok az oxigén a kipufogógázban,akkor szegény a keverék és dúsítani kell, ha túl kevés az oxigén,akkor szegényíteni kell a hengerekbe jutó keveréket.
A motorban lévő hűtőfolyadék hőmérsékletét méri.
A motor otimális működéséért felel,a jeladók beérkező jelei alapján vezérli a gyújtást,befecskendezést stb.
A nagynyomású befecskendezéshez szükséges nyomást állítja elő(diesel-nél akár 2500 bar-t is).
Méri a kipufogógázban lévő nitrogén-oxid mennyiségét.
Kiszűri a kipufogógázból a nitrogén-oxidokat és a kipufogóba befecskendezett redukálóanyag(adblue)segítségével vízzé és szén-dioxiddá alakítja.
A DPF(részecskeszűrő)koromtelítettségét méri összehasonlítva a DPF előtt- és után mért kipufogógáz nyomás értékeket.
32%-os karbamid oldat,ami segíti a NOx. katalizátorban a nitrogén-oxidok átalakítását.Az adblue tartályból szivattyúval juttatják el a kipufogóban lévő adblue befecskendező szelephez.
A nitrogén-oxidok kibocsátását csökkentő rendszer,részei az adblue- tartály és szivattyú,a szivattyú vezérléséért felelős adblue vezérlőegység,az adblue befecskendező szelep,a fűtött adblue nyomócső,az NOx.-katalizátor és jeladó.A motorvezérlő felügyeli a működését.
A töltőlevegő rendszerben uralkodó levegőnyomást méri.
Túlnyomást állít elő a töltőlevegő rendszerben ami által többletlevegő jut a hengerekbe.A többlet levegőhöz több üzemanyagot lehet befecskendezni,ezzel növelve a motor teljesítményét és fogyasztását.A turbót a kipufogógázok hajtják meg,a kompresszort a főtengely hajtja hosszbordás szíjon keresztül.
Az üzemanyag nyomását méri az alacsony- és/vagy a nagynyomású üzemanyag rendszerben.
A vezérműtengelyek a főtengely általi meghajtásáért és pozícionálásáért felel. Szíjjal vagy lánccal történik a meghajtás.A lánc nyúlása a vezérlés elállítódását okozza.
A vezérműtengelyek főtengelyhez mért pozicíóját változatja,hogy szélesebb fordulatszám tartományban működjön optimálisan a motor.
A vezérműtengelyek főtengelyhez viszonyított pozicíóját méri.
Egy összeépített mechanikus váltórészből,száraz vagy olajban futó kupplungból és mechatronikából(vezérlőegység a hidraulikus egységgel)áll.
Két kupplungtárcsát egyesítettek egy egységbe,a motor és váltó közötti nyomatékátvitelért felel.
A váltó vezérlőegysége összeépítve a hidraulikus egységgel,ami hidraulikus hengerek segítségével működteti a váltót.
Fokozatmentes automata váltó,két kúpos tárcsapár és lánc segítségével változtatja az áttételt,ezáltal a menetsebességet.
Hagyományos bolygóműves automata váltó,bolygóművek segítségével változtatja az áttételt.
Hátrameneti fokozatban kapcsolja a tolatólámpát.
Kéziváltónál az üres fokozatot érzékeli a start-stop működéséhez.
A fűtésházban(fűtésbox,a műszerfal alatti doboz)a befúvott levegő hőmérsékletét és az irányát(szélvédőre,lábra stb.)levegőcsatornák csappantyúkkal történő nyitásával és zárásával oldják meg.Ezeket a terelőlapokat a csappantyú állítómotorok vezérlik.
A klímaberendezés azon része,ami a fűtésboxban található a műszerfal alatt,feladata a befúvott levegő lehűtése.
A motor hűtővizének hőjével melegíti a befúvott levegőt.
A klímarendszerben a nyomást állítja elő.
A klímakompresszorban a nyomás létrehozásakor felmelegszik a klímagáz.Ennek visszahűtéséért felel,a vízhűtő elé van beépítve.
A kívánt utastér hőmérséklet beállítását és a befúvott levegő irányítását végzi,vezérli a klímakompresszor működését.
Az ablakemelő szerkezet segítségével mozgatja az ablaküveget.
Az ablakemelő motorból kijövő forgó mozgást alakítja át az ablaküveg mozgatásához szükséges függőleges mozgáshoz.
Az ajtó és a karosszéria közötti elektromos kapcsolat vezetékeken keresztül.
Az ajtó nyitott állapotát jelzi és kapcsolja a belső világítást.
A Fedélzeti hálózat vezérlő,komfort elektronika,BSG,BCM-től jövő digitális jeleket(CAN-busz)alakítja át az ajtóban meglévő alkatrészeknek szükséges analóg jelekké,vezérli az ablakemelő motort,a tükörállítást,a központi zárat és ezek állapotáról küld információt a Fedélzeti hálózat stb.vezérlőegységnek.
Az ajtók nyitásáért,zárásáért felel,tartalmazza a központizár motort és az ajtókapcsolót is.
A központi zár,az ablakemelő működéséért felel,újabban már a külső-belső világítások,az energia-menedzsment stb.is a feladata.Központi szerepe van az autó működésében.
A féklámpát kapcsolja és jelet ad a motorvezérlőnek is.